Tuesday, December 9, 2008

Gaya lama,orang baru

Saya agak teruja membuat kek ini.Agak lama memikirkan apa konsep sebaiknya untuk kek ini.Gambar hitam putih yang diberikan agak membataskan ruang karya saya dalam memainkan warna.Asalnya saya ingin menggunakan warna agak cerah..pink,orange atau merah..tapi rasa konsep gitu mcm terlalu biasa.
Akhirnya saya memilih choc ganache untuk frosting...Saya cuba mengadunkan color hitam putih supaya ianya nampak klasik.Sementelah tuan punya gambar pun sgt ayu,so saya rasa sentuhan klasik amat sesuai untuk kek ini.Ditambah dengan strawberry segar untuk menampakkan kesan romantika....Kek ini dihadiahkan oleh pasangan suami isteri Emma dan Mie untuk adik mereka seorang pramugari....
Saiz kek: 9'
kek : Choc Moist
Topping : Choc
Berat : 2kg++



3 comments:

D.a.a.l.i.a. said...

s/berry itu sungguh mengancam.. yummy

Anonymous said...

macam kenal la... hahaha

Ashraff Nor Ariff said...

Nice cakes....
nice model...(acu..my aunt actually)
Must be sad to eat it...